Arvomme

Jumalaa kohti - toisia varten - tuoden toivoa Raumalle

Jumalaa kohti

On sanottu, että meissä jokaisessa on Jumalan muotoinen tyhjiö sisällämme.

Kohtaaminen Jumalan kanssa on kaikkea muuttava tapahtuma. Heti kun ihminen on vakuuttunut, että Jumala on todellinen ja kommunikoi aktiivisesti kanssamme, seurauksena on vaistomainen pyrkimys saada enemmän ymmärrystä ja kokemusta Hänestä. Jumalan kohtaaminen synnyttää suurempaa janoa Hänen läheisyyteensä.

Jos edes vähänkin uskomme Jumalan olemassaoloon, myös logiikka kehottaa liikkumaan Häntä kohti. Jos Jumala on olemassa, olisi tyhmää olla erillään Hänestä; jos Hänellä on hyvä suunnitelma elämääni varten, olisi erittäin tyhmää olla välittämättä siitä.

On sanottu, että meissä jokaisessa on Jumalan muotoinen tyhjiö sisällämme eikä mikään voi tyydyttää meitä pysyvästi, ellei kyseinen tyhjiö täyty Jumalalla. Kristillinen seurakunta on yhteisö, jota yhdistää tämä Jumalalla täyttymisen kokemus. Me olemme kokeneet Hänen läsnäoloaan ja ymmärtäneet jotakin Hänestä. Me haluamme kuitenkin paljon enemmän ja olemme sen tähden liikkumassa Häntä kohti.

Toisia varten

Todellinen kokemus Jumalan rakkaudesta synnyttää aitoa rakkautta toisia ihmisiä kohtaan.

Usko Jumalaan vaikuttaa aina toisiin ihmisiin. Uskoontulo on hyvin henkilökohtainen kokemus, mutta sillä on aina sosiaalinen ulottuvuus. Ympärillä olevat huomaavat muutoksen uskoon tulleessa ihmisessä melkein välittömästi. Rakkauden ja armon kokeminen ei voi jäädä piiloon ja olla vaikuttamatta.

Todellinen kokemus Jumalan rakkaudesta synnyttää aitoa rakkautta toisia ihmisiä kohtaan, ja se, jota rakkaus on aidosti muuttanut, haluaa luonnollisesti jakaa sitä myös toisille. Kristinuskon olemukseen liittyy lähimmäisen rakastaminen, koska se on suoraa seurausta Jumalan rakkauden kokemisesta itseään kohtaan.

On periaatteessa mahdollista uskoa Jumalaan yksinkin, ilman että siitä kertoisi kenellekään, mutta Raamatun mukainen uskonelämä ei voi onnistua ilman toisia ihmisiä, seurakuntaa. Usko kasvaa ja kypsyy ihmissuhteiden kautta.

Toivoa Raumalle

Seurakuntana haluamme jakaa sitä hyvää, mitä olemme kokeneet Jumalan kanssa.

Jokainen ihminen, jonka elämässä on tapahtunut aito Jumalan aiheuttama hyvä muutos, on omalla olemuksellaan antamassa toivoa toisille. Jokainen muuttunut elämä vahvistaa sitä totuutta, että sinäkin voit muuttua! Jumala voi koskettaa ja muuttaa myös sinua niin, että elämäsi saa uuden merkityksen ja suunnan. Juuri se on toivo, jota haluamme välittää!

Kristinuskon vaikuttama toivo liittyy elämän merkityksen kokemiseen, itsekeskeisyyden vähentymiseen ja toisten palvelemiseen, rukousvastauksiin ja seurakunnan yhteisöllisyyden positiiviseen vaikutukseen sekä paljon muuhun. Seurakuntana haluamme jakaa sitä hyvää, mitä olemme kokeneet Jumalan kanssa. Se on antanut uutta toivoa meille ja sitä haluamme välittää myös sinulle!

Kysymyksiä uskosta

Rauman Vapaaseurakunta pastori Mehis Metsala puhuu Jumalasta ja uskosta.

Miten voin vakuuttua Jumalan todellisuudesta?

Mikä on kristinuskon ytimessä?

Todistuksia

Anu Lampela kertoo omasta elämästään

Miten tulla uskoon?

Uskoon tuleminen tarkoittaa elämän kokonaisvaltaista luovuttamista Jumalalle. Synti on erottanut meidät Jumalasta, Kristuksessa meillä on syntien anteeksiantamus. Uskoon tulemisen yhteydessä me pyydämme syntejämme anteeksi ja kutsumme Kristuksen asumaan meissä Pyhän Hengen kautta.

Voit rukoilla esim. näin: Rakas Jeesus, tunnustan olevani syntinen ja pyydän sinua puhdistamaan minut kaikesta vääryydestä. Pyydän, että tulisit sydämeeni ja ottaisit hallintavallan elämästäni. Haluan seurata sinua. Amen.

Olet tervetullut ottamaan yhteyttä meihin, mikäli sinulla on kysyttävää.